PROJEKT "MŁODE GŁOWY"


Program profilaktyczny "Godzina dla MŁODYCH GŁÓW' Fundacji UNAWEZA jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie uczniów, rodziców i nauczycieli na otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym.

Jest to cykl lekcji, które będą się odbywały raz w miesiącu od października do końca roku szkolnego 2023/24. Do udziału w pierwszym pilotażowym roku realizacji programu zgłosiło się 1330 szkół i    placówek oświatowych. Program będzie ewaluowany i rozwijany.

Zajęcia dla uczniów będą prowadzone przez wychowawców podczas godziny wychowawczej, raz w miesiącu zaczynając od października. Tematy zajęć:

Pierwsze półrocze: pierwsza pomoc psychologiczna (PPP)
1. Poczuj emocje
2. Nazwij potrzeby
3. Moje granice
4. Potrzebuję pomocy. Jak to zakomunikować?

Drugie półrocze: higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci
1. Ja i moja relacja ze światem online
2. Ja i moje bezpieczeństwo w świecie offline i online
3. Ja i krytyczne myślenie
4. Aktywność fizyczna. Dlaczego mózg potrzebuje ciała?

 

PROGRAM CZYŚCIOCHOWA AKADEMIA

Program Czyściochowa Akademia wspiera opiekunów żłobkowych oraz nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych w kształtowaniu oraz usystematyzowaniu nawyków higienicznych wśród dzieci w atrakcyjny dla nich sposób. Zaangażowanie bajkowego świata oraz atrakcyjnych dla dzieci postaci pomaga zmienić naukę w przyjemną zabawę.

 

Wiosenna współpraca z eTwinning-projekt z ambasadorem

Opis projektu:

Wiosna, to czas kiedy przyroda budzi się do życia. Świat się zmienia, staje się ciekawszy, nabiera kolorów. Dzieci podglądają, obserwują, badają. Przyroda to bogaty materiał poznawczy do rozbudzania aktywności poznawczej dzieci. Jest to dobry czas, żeby pomóc dzieciom w odkrywaniu świata samodzielnie i we współpracy z innymi. 

Cele:
- nawiązanie współpracy z dziećmi z innych placówek.
- rozwój kompetencji kluczowych ( wiedza i umiejętności interdyscyplinarne).

- uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody,
- zachęcenie dzieci do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, szczególnie oznak wiosny,
-rozwijanie umiejętności manualnych i samodzielności,
-nawiązanie współpracy z innymi placówkami,
-rozbudzanie kreatywności dzieci,

- rozwijanie umiejętności posługiwania się TIK

- rozwijanie umiejętności językowych